torstai 17. kesäkuuta 2010

Luota yhteiskuntaan, kirjoita ministerille !

Opetusministeri Henna Virkkuselle 24.1.2010

Arvoisa opetusministeri,

Kansanedustaja *****n sisko ***** kertoi, että te olitte keskustelleet tilanteestani. ***** otti asian hoidettavakseen sen jälkeen, kun minut pidätettiin kostoiskusta Turun käräjäoikeuteen. Hän sanoi, että te olitte kiinnostunut tapauksestani ja olitte pyytänyt jos minä voisin kirjoittaa kokemuksistani. Valitettavasti olen vaikeasti masentunut ja kirjoittaminen on siksi kovin työlästä, olen parempi puhumaan. Minulla on tällä hetkellä yksi teksti valmiina, jonka voitte lukea blogistani. Seuraavaksi aion kirjoittaa sinne tekstin, jossa käsittelen keinoja kiusaamisen estämiseksi.

Olen nyt 34-vuotiaana tien päässä. Nyt on tapahduttava muutos. Yhteiskunnan on vihdoin kuunneltava mitä asiaa minulla on. On täyttä tuskaa seurata keskustelua koulukiusaamisesta, koska asiaa ammatikseen pohtivilla ei ole mitään käsitystä mistään. Kaikki toimenpiteet ovat pelkkää tyhjää lässytystä. Olen tutustunut esimerkiksi KiVa Koulu -ohjelmaan, ja se on mielestäni huono vitsi. Siitä ei olisi ollut apua minulle. PISA-tutkimuksen väite suomalaisesta koulusta maailman parhaimpana on henkilökohtainen loukkaus minua kohtaan.

Tässä on viisi keskeistä asiaa :

1. Koulukiusaaminen. Tavoitteena kiusaamisen loppuminen kouluissa tai peruskoulun loppu.

2. Psykiatria. Se aiheutti peruuttamatonta tuhoa. Nykyinen lääkärini sanoo, että minulla ei ollut mielenterveysongelmia kun minut ysiluokalla lähetettiin psykoterapiaan.

3. Syrjäytyminen. Taloudellinen ja sosiaalinen. Kansaneläkkeellä pysyy hengissä mutta ei voi elää.

4. Feminismi. Sen valheet tekivät minusta helpon uhrin. Sen valheet estävät näkemästä ketkä ovat todellisia uhreja. Sen valheet ovat tehneet minusta ns. Uuden miehen, ja johtanut seksuaaliseen syrjäytymiseen.

5. Hyvitys / kosto. Vaadin hyvitystä. Enää ei anteeksipyyntö riitä. Kukaan ei ole koskaan edes pyytänyt anteeksi yhtään mitään, eikä kukaan ei ole koskaan joutunut vastuuseen, vaikka kiusaaminen ja sitä seurannut psykiatrinen ”hoito” on tuhonnut elämäni.

Vihani tätä yhteiskuntaa kohtaan on käsittämättömän syvää, ja viha syvenee jatkuvasti. Yö putkassa ja päivä kuulusteluissa oli helvetillinen. Poliisi kohteli minua törkeästi. Tietokoneen takavarikoiminen oli äärimmäinen nöyryytys. Siellä oli tekstejä jotka olen kirjoittanut vain itseäni varten, ja nyt ne ovat poliisin hallussa ja niitä tullaan käyttämään minua vastaan. Seuraavaksi sama käräjäoikeus rankaisee minua. Tämä on äärimmäisen epäoikeudenmukaista. Uskotteko te että kestän ikuisesti alistamista ja nöyryyttämistä ? Toivottavasti te vaikutusvaltaisena henkilönä voitte auttaa minua.

Terveisin

*****

OIKEUTTA KOULUKIUSATUILLE !

2 kommenttia:

Vesa Linja-aho kirjoitti...

"Tietokoneen takavarikoiminen oli äärimmäinen nöyryytys. Siellä oli tekstejä jotka olen kirjoittanut vain itseäni varten, ja nyt ne ovat poliisin hallussa ja niitä tullaan käyttämään minua vastaan."

Todella ikävä lukea siitä, mitä sinulle on tapahtunut/tehty.

Käytän tilaisuutta hyväkseni pieneen valistuspläjäykseen: tietokoneen kiintolevyn voi salata esimerkiksi ilmaisella Truecrypt-nimisellä ohjelmalla (http://www.truecrypt.org/). Tällöin koneen sisältöön ei pääse käsiksi, jos kone joutuu vääriin käsiin.

Vahvan salauksen avulla kryptattuun kiintolevyyn ei pääse rosvot käsiksi; tämä koskee myös siniseen haalariin pukeutuvia rosvoja :-). Kääntöpuolena on toki, että jos unohdat salasanan, et sinäkään pääse enää tietoihisi käsiksi.

Nynny Nyhverö kirjoitti...

Kiitos vinkistä. Olisi tosiaan hyvä suojata tietonsa vähän paremmin vaikka murtovarkaiden varalta. Kytät myönsivät tarkastaneensa koneen kouluammuskelujen aiheuttaman hälytystilan takia. Nykyään jokainen massasta poikkeava on epäiltyjen listalla. Eipä ainakaan helpota kiusattujen tilannetta.